Site logo
Sticky header logo
Site logo
  • Blog
  • Anunțuri Servicii
    • Săli evenimente
    • Servicii foto video
    • Catering
    • Formații Muzică
    • Limuzine si Masini clasice
    • Restaurante
    • Restaurante Rooftop
    • Cabane la munte
    • Cazare in Palate și Castele
    • Cazări Epice
    • Hoteluri
    • Hoteluri Boutique
    • Pensiuni
    • Vile și Case de Vacanță
  • Top 10
  • Recenzii mașini
    • A
      • Alfa Romeo
      • Audi
    • B
      • BMW
      • BYD
    • C
      • Citroën
      • Cupra
    • D
      • Dacia
      • DS Automobiles
    • F
      • Fiat
      • Ford
    • H
      • Honda
      • Hyundai
    • J
      • Jaguar
      • Jeep
    • Kia
    • L
      • Land Rover
      • Lexus
    • M
      • Maserati
      • Mazda
      • Mercedes-Benz
      • MINI
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • Renault
    • S
      • Skoda
      • Smart
      • SsangYong
      • Subaru
    • T
      • Tesla
      • Toyota
    • V
      • Volkswagen
      • Volvo
  • Best Of
  • Stiri
  • Sfaturi si Curiozitati
  • Romanian Driver
  • Istorie
  • Sigle auto
  • Specificatii auto & Date tehnice
    • Alfa Romeo
    • Opel
    • Peugeot
    • Skoda
PrevBYD Atto 3 Pareri BYDBYD Atto 3 Pareri13 July 2023NextCum cureți corect găinațul de pasăre de pe mașină BYDCum cureți corect găinațul de pasăre de pe mașină14 July 2023
  • Stiri

Care model de BMW se depreciază cel mai mult și care cel mai puțin, conform unui studiu recent

13/07/2023in Stiri 0 Comments 2 Likes
Care model de BMW se depreciază cel mai mult

De zeci de ani BMW este printre cele mai dorite mărci de mașini din lume, iar acest lucru nu se va schimba prea curând. Chiar și în țările care prețuiesc mașinile din clasa economică, BMW-urile încă se țin tare pe piața vehiculelor second-hand.

Întrebarea la care răspundem astăzi este – își păstrează toate BMW-urile bine valoarea în timp și sunt toate modelele comparabile ca evoluție?

Cercetările efectuate de compania carVertical, companie care studiază și prezintă istoricul autoturismelor, au dezvăluit că există diferențe considerabile între modelele BMW și ne indică modelele care își păstrează bine și prost valoarea reziduală.

SUV-urile păstrează cea mai mare valoare reziduală

În ultimul deceniu, SUV-urile s-au bucurat de o popularitate ridicată, iar SUV-urile fabricate de BMW nu fac excepție. Seria X își păstrează în timp cea mai bună valoare reziduală dintre toate modelele mărcii, depășind modele binecunoscute precum Seria 3 sau Seria 5.

Un BMW X1 de 3 ani are o valoare reziduală de 62,4%, ceea ce înseamnă că pierde aproape 38% din prețul inițial de vânzare. După 5 ani, valoarea sa scade la 48,8%, iar după 10 ani – la 24,5%.

În toate grupele de vârstă, SUV-urile BMW rețin valoarea cea mai mare în timp: un X3 de 3 ani are o valoare reziduală de 49,8%, un X5 – 66,6% și un X6 – 73,3%. Acestea sunt cifre excepționale în comparație cu BMW-urile din afara clasei SUV.

Desigur, nici modelele din seria X nu sunt nemuritoare – pe perioade mai lungi, valoarea lor poate scădea semnificativ.

Un BMW X6 de 10 ani are o valoare reziduală de doar 21,7%, tendință care se păstrează și în general: X1 va rămâne cu doar 24,5%, X3 – 28,4% și X5 – 20,3%. Cu alte cuvinte, în timp ce X6 este unul dintre cele mai scumpe SUV-uri de pe piață, după 10 ani își pierde aproape toată valoarea.

Cumpărătorii de BMW-uri noi doresc să se bucure de tot luxul și de cele mai recente inovații tehnologice. În schimb, acest lucru este mai puțin relevant pe piața de mașini second hand unde cumpărătorii preferă mașinile mai ieftine de întreținut.

Vezi si TOP 9 mașini economice 2023

ce model de BMW se depreciază cel mai rapid

Unele modele își pierd mai mult de jumătate din valoare în 3 ani

BMW Seria 7 este unul dintre cele mai scumpe modele produse de BMW. Cu toate acestea, aproape imediat după părăsirea reprezentanței valoarea sa scade extraordinar de repede. Un Seria 7 de doar 3 ani vechime mai are o valoare reziduală de numai 40,5%, valoare care coboară până la 14,4% după ce modelul atinge pragul de 10 ani.

BMW Seria 7 este construit pentru un public care apreciază luxul și statutul social ridicat. Cu toate acestea, întreținerea complicată și costisitoare face ca acest model de BMW să fie mai puțin atractiv pe piața second-hand. De obicei, oamenii care caută un vehicul la mâna a doua doresc să cheltuiască cât mai puțin posibil pentru reparații. Un BMW 7 vechi nu este o mașină fiabilă în acest sens.

Creșterea popularității SUV-urilor a luat o mare parte din cota de piață a mașinilor sedan, afectându-le puternic valoarea reziduală.

BMW Seria 3 și Seria 5 își pierd jumătate din valoare în primii 3 ani. După 10 ani, Seria 3 are o valoare reziduală de 18%, în timp ce Seria 5 – 19,3%, mai puțin decât orice altă mașină din Seria X.

Modelele coupe sport pot fi o investiție bună, dar există o problemă

În timp ce unele modele exclusiviste precum BMW Seria 6 păstrează o valoare reziduală mare după 3 ani (90,9%), aceasta începe să scadă rapid pornind cu anul 4 încolo. Un Seria 6 de 5 ani mai are o valoare reziduală de doar 56,2%, ceea ce reprezintă o scădere considerabilă în numai 2 ani de zile.

După 5 ani garanția producătorului expiră, ceea ce crește considerabil costul de întreținere. Seria 6 este un model de lux care vine la pachet cu costuri mari de întreținere, o răspundere pe care nu vrea să și-o asume multe lume și prin urmare prețul său de piață scade.

Lucrul acesta nu este deloc surprizător având în vedere că multe vehicule de pe piața second-hand sunt vândute cu daune ascunse care sunt foarte costisitor de reparat ulterior.

Mașinile de lux, precum BMW Seria 6, sunt printre alegerile favorite pentru astfel de escrocherii cu mașini la mâna a doua deoarece vânzătorii au mult de câștigat ascunzând adevărul. Prin urmare, cumpărarea de coupe-uri scumpe – chiar și după deprecierea pe care o înregistrează din al cincilea an – este recomandabilă numai după ce ați făcut o verificare a istoricului mașinii și o inspecție amănunțită.

Același lucru este valabil și pentru modelele BMW sport precum M2, M3 sau M5, care își mențin o valoare reziduală ridicată de-a lungul anilor.

Unele generații M mai vechi pot fi chiar mai scumpe decât erau acum 10-20 de ani când părăseau fabrica. Este totuți bine de reținut că această creștere a valorii are foarte puțin de-a face cu considerentele de zi cu zi – acestea sunt mașini căutate de colecționari și entuziaști auto.

Urmărește RomAuto.ro pe Google News

Care model de BMW se depreciază cel mai mult și care cel mai puțin, conform unui studiu recent BYD

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu toate noutatile

Intră pe mail (vezi si in spam) pentru a confirma abonarea la newsletter.

  • stiri auto
2 Likes

Related posts

Stiri Cel mai bine vândut Ford Puma pierde scorul de cinci stele Euro NCAP
30/10/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

Cel mai bine vândut Ford Puma pierde scorul de cinci stele Euro NCAP

Stiri Honda e:NY1 autonomie și baterie
28/07/2023in Stiri 0 Comments 3 Likes

Honda e:NY1 autonomie și baterie

Stiri Toyota C-HR 2023 capătă aspectul mașinii concept și putere hibridă
27/06/2023in Stiri 0 Comments 2 Likes

Toyota C-HR 2023 capătă aspectul mașinii concept și putere hibridă

Stiri Kia prezintă imagini teaser cu noul SUV electric EV9 înainte de lansarea sa oficială – VIDEO
02/03/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

Kia prezintă imagini teaser cu noul SUV electric EV9 înainte de lansarea sa oficială – VIDEO

Stiri Dacia încheie luna ianuarie pe locul 3 în Europa, întrecând Renault și Skoda
22/02/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

Dacia încheie luna ianuarie pe locul 3 în Europa, întrecând Renault și Skoda

Stiri România are cea mai ridicată rată a mortalității în accidente rutiere din Europa
22/02/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

România are cea mai ridicată rată a mortalității în accidente rutiere din Europa

Stiri Viitorul Peugeot 508 facelift: prezentare și data lansării
22/02/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

Viitorul Peugeot 508 facelift: prezentare și data lansării

Stiri Ford și partenerii săi semnează acordul pentru construirea unei mari fabrici de baterii în Turcia
22/02/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

Ford și partenerii săi semnează acordul pentru construirea unei mari fabrici de baterii în Turcia

Stiri Extinderea la 3 benzi pe sens a autostrăzilor A1, A2 și A3
22/02/2023in Stiri 0 Comments 1 Likes

Extinderea la 3 benzi pe sens a autostrăzilor A1, A2 și A3

Stiri Electrificarea transporturilor grele începe și în România cu primul “TIR” electric operațional
11/02/2023in Stiri 0 Comments 2 Likes

Electrificarea transporturilor grele începe și în România cu primul “TIR” electric operațional

Stiri Tesla Model S și Range Rover conduc scorurile NCAP de cinci stele
17/11/2022in Stiri 0 Comments 2 Likes

Tesla Model S și Range Rover conduc scorurile NCAP de cinci stele

Stiri Kia EV6 GT: preturi si specificatii
28/07/2022in Stiri 0 Comments 5 Likes

Kia EV6 GT: preturi si specificatii

E timpul să renunți la diesel? Mituri și adevăruri despre mașinile pe motorină
E timpul să renunți la diesel? Mituri și adevăruri despre mașinile pe motorină
Descoperă BestMarkets.ro
Descoperă BestMarkets.ro
Skoda Octavia 4 Scout 2.0 TSI (190 CP) 4×4 DSG
Skoda Octavia 4 Scout 2.0 TSI (190 CP) 4×4 DSG
Skoda Octavia 4 Scout 2.0 TDI (200 CP) 4×4 DSG
Skoda Octavia 4 Scout 2.0 TDI (200 CP) 4×4 DSG
Skoda Octavia 4 Scout 2.0 TDI SCR (150 CP) 4×4 DSG
Skoda Octavia 4 Scout 2.0 TDI SCR (150 CP) 4×4 DSG
Load more
logo
© RomAuto.ro - Anunţuri mașini noi și second de vânzare România