
Audi RS 3 2021 are același motor cu cinci cilindri de 2,5 litri turbo pe benzină ca modelul anterior, cu aceeași putere de 395 CP. Cu toate acestea, mai multă putere este disponibilă mai jos în intervalul de turații, astfel încât accelerația s-a îmbunătățit.
Având nevoie de doar 3,8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, Audi RS 3 2021 este cu o zecime de secundă mai rapid decât Mercedes A45 S AMG de 415 CP și este acum cel mai rapid hatchback de pe piață. O opțiune de eliminare a limitatorului de viteză permite mașinii să atingă o viteză maximă de 290 km/h.
Audi RS 3 a fost întotdeauna rapid în linie dreaptă, dar anterior nu a reușit să impresioneze în viraje. Un nou sistem de suspensie a fost montat pentru a îmbunătăți acest aspect, iar mașina se află cu 10 mm mai jos chiar și față de Audi S3.
Audi a montat ceva pe care îl numește un Torque Splitter, care poate jongla puterea între roțile individuale. De exemplu, dacă începeți să împingeți larg într-un colț, puterea va fi trimisă către roțile exterioare pentru a vă readuce în linie, în timp ce sistemul poate face față și cu o roată care alunecă pentru a menține aderența pe șosea.
Sistemul pare puțin neobișnuit la început, dar învață să ai încredere în mașină și vei putea conduce rapid prin viraje. Acest sistem este, fără îndoială, cel mai mare upgrade de pe vechiul RS 3 și este unul dintre motivele pentru care Audi RS 3 2021 merită creșterea prețului de aproape 12.000 euro față de S3.
Dacă te prinde cheful (și nu te afli pe un drum public), Audi RS 3 are și un mod „RS Torque Rear”, altfel cunoscut sub numele de drift mode, permițând lui RS 3 să alunece pe sosea într-un mod extravagant.
Suspensia unor hatchback-uri sport, cum ar fi Ford Focus ST și Honda Civic Type R, este destul de rigida, așa că mașinile pot deveni obositoare pentru călătoriile lungi. Între timp, Audi RS 3 2021 este la fel de ușor de condus ca un A3 obișnuit atunci când activati modul Confort, mod in care si zgomotul motorului este mai silențios.
Treceți înapoi în modul Sport și mașina scoate un zgomot mult mai supărat și mai interesant.